programmatisk annonsering.

Det er ikke bare sosiale medier som fungerer.  Programmatisk annonsering gir deg mulighet til å kjøpe målrettet annonsering i store og små kanaler på nett.  Regionsaviser, lokalaviser og fagblader på nett kan være svært gode kanaler for å nå dine målgrupper.

Programmatisk annonsering

bli oppdaget. også av de som ikke leter etter deg.

Programmatisk annonsering gir deg mulighet for svært målrettet annonsering i på tvers av norske og internasjonale nettsteder.  Likevel er det mange som dropper tradisjonell bannerannonsering i norske nettaviser fordi de tenker det blir for dyrt eller upresist.  Dette stemmer ikke.  Med rett strategi vil programmatisk annonsering gi deg et stort fortrinn i ditt marked.  

Tidligere stod valgene mellom utvalgte nettaviser og kanaler.  Du prioriterte kanalene med høyest andel av målgruppen eller kanskje lokalavisen når du skulle selge lokalt.  Det fantes få andre muligheter; det var alle eller ingen i det enkelte mediet.  Med det digitale har vi fått andre muligheter for målretting og det som heter programmatiske mediekjøp. 

Med programmatisk annonsering kan du treffe de du vil,  der du vil og i det omfang du har råd til på tvers av relevante medier. 
 Vil du treffe de som bor i enebolig har du flere alternativer enn Vi i villa.  Skal du nå lokalmiljøet kan du gjøre dette på tvers av “alle” norske nettsteder fremfor kun den lokale nettavisen som folk leser en gang i uka.   Uavhengig om du retter deg mot privatpersoner eller bedrifter kan annonsering og remarketing i ledende nettaviser gi merkevaren din et betydelig løft.

Dette er spesielt positivt for mindre selskaper som ikke har økonomi til å kjøre kostbare kampanjer på topp-plasseringer i de store mediene.  Ettersom “alle” annonserer på sosiale medier har etterhvert prisene her nærmet seg og til og med gått forbi prisene til de tradisjonelle mediene.  Altså er det ikke lenger så dyrt å annonsere i nettaviser som de i karusellen over. 

Imidlertid krever programmatisk annonsering tilgang på verktøy – og kompetanse til å bruke disse.  Det kreves også bannerannonser i et større antall formater enn du kan være vant med fra annonsering i sosiale medier.

Vi kan hjelpe deg med begge deler.  Og tar gjerne en prat med deg om du vil vite om dette kan være rett for din bedrift.

Snakk med oss om markedsføring!

Trenger du hjelp med markedsføring av bedriften men er i tvil om hvor du skal begynne? 
Få våre beste tips tilpasset din bedrift og ditt budsjett. 

Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg for en uforpliktende samtale som vi garanterer bare vil gjøre deg litt klokere.
Du får også en gratis analyse av nåværende synlighet med gode tips til hvordan bedriften kan få mer trafikk fra potensielle kunder.